To już druga edycja konkursu organizowanego wspólnie z poznańskimi uczelniami. Rywalizacja znów odbywa się w obszarze data science oraz data engineering. Tym razem wyzwanie będzie polegać na stworzeniu modelu predykcyjnego, który pomoże zaklasyfikować ogłoszenie do właściwej kategorii. Na zwycięzców czeka 10 000 złotych do podziału i staże w OLX Group.
OLX Group tworzą trzy największe serwisy ogłoszeniowe w Polsce, czyli OLX.pl, OTOMOTO i Otodom. Poznańskie biuro jest miejscem pracy ponad stu osób, które odpowiadają za rozwój serwisów pod szyldem OLX w dziesięciu krajach na świecie. Miliony użytkowników, którzy odwiedzają strony z ogłoszeniami zamieszczają na nich ogromne ilości danych. Zagadnienie “big data” zyskuje ostatnio ogromną popularność i zaraz po “mobile” jest najmodniejszym trendem w branży nowych technologii. Dla pracowników serwisu oznacza ono w praktyce 100 000 nowych ogłoszeń i 350 000 nowych zdjęć, które pojawiają się tylko w Polsce każdego dnia. Tak ogromna liczba danych wymaga stworzenia automatycznych narzędzi, które będą wspierać procesy w OLX.
Rezultaty poprzedniej edycji konkursu pozytywnie zaskoczyły firmę. Laureaci odbyli staże w serwisie OLX, ich rozwiązanie obecnie stanowi ważną część jednego z narzędzi do moderacji ogłoszeń, a oni sami po skończeniu studiów dołączyli do zespołów OLX w Poznaniu i Berlinie.
Tegoroczna edycja konkursu “Data Ninja” ma wyłonić najlepszy zespół, który stworzy model predykcyjny, dzięki któremu będzie można rozwiązać problem z wyborem odpowiedniej kategorii podczas dodawania ogłoszenia. Wybór właściwiej z ponad 300 kategorii w serwisie okazuje się niełatwym zadaniem – poprawa kategorii ogłoszenia jest obecnie najczęstszym powodem jego moderacji.
Tomasz Gramza, lider techniczny zespołu w serwisie OLX: Udostępniony zbiór danych liczy 1 000 000 obiektów i 3 500 000 zdjęć, z czego połowę stanowi zbiór uczący, a połowę zbiór testowy. Uczestnicy będą mieli pięć miesięcy na przygotowanie swojego modelu predykcyjnego. Wszystkie informacje o zasadach konkursu dostępne są na stronie dataninja.olx.pl. Przez cały czas będzie można przesyłać tam swoje rozwiązania i śledzić ranking, który na bieżąco będzie pokazywał kogo rozwiązanie najlepiej działa na fragmencie danych testowych. Do 10 marca czekamy na zgłoszenia uczestników indywidualnych oraz zespołów dwu- lub trzyosobowych.
OLX Group zaprasza do konkursu “Data ninja” wszystkich studentów Politechniki Poznańskiej (w szczególności Zakładu Inteligentnych Systemów Wspomagania Decyzji oraz Zakładu Systemów Informatycznych), Uniwersytetu Adama Mickiewicza (w szczególności Pracowni Systemów Informacyjnych, Zakładu Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki Matematycznej, Zakładu Metod Przetwarzania Informacji Nieprecyzyjnej) oraz Uniwersytetu Ekonomicznego (w szczególności Katedry Badań Operacyjnych).
Spotkanie inaugurujące konkurs na Politechnice Poznańskiej:
21 października 2016, godz. 9:45, sala 125BT (w ramach wykładu z przedmiotu „Projekt eksploracji danych” prowadzonego przez dr. inż. Krzysztofa Dembczyńskiego)
Cotygodniowe konsultacje:
Odbywają się we wtorki godz. 16:50-18:20 lub 18:30-20:00 w sali 43 CW.
Można na nich uzyskać cenne wskazówki i przedyskutować napotkane problemy.
Konsultacje prowadzi mgr inż. Kalina Jasinska.